سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیتونز چیست و چه امکاناتی دارد ؟

آیتونز چیست؟

اگر از دستگاه های اپل مثل آیفون، مک بوک و آی پد استفاده می کنید حتما با آیتونز آشنایی کامل دارید و حتما می دانید بدون آیتونز از محصولاتتان نمی توانید استفاده خاصی انجام دهید، اما اگر از محصولات اپل هیچ وقت استفاده نکرده اید این سوال پیش می آید که آیتونز چیست ؟ آیتونز یک برنامه مدیریت فایل، موسیقی، عکس و اپلیکیشن رایگان، برای دستگاه های شرکت اپل است که بدون آن تقریبا هیچ کدام از مواردی که نام برده شد را نمی توانید استفاده کنید.در واقع شما برای هر گونه انتقال موسیقی و عکس و آپدیت هر برنامه ای به آیتونز احتیاج دارید. برای نصب آیتونر می توانید وارد سایت Itunes.com شده و برنامه آیتونز را بر روی دستگاهی که استفاده می کنید دانلود و نصب کنید. در ادامه با فروشگاه اینترنتی گیفت کارت لند همراه باشید.

امکانات آیتونز

در محصولاتی به غیر از اپل، اگر قصد انتقال آهنگ، عکس، کتاب صوتی و حتی برنامه های مختلف را داشته باشید می توانید به راحتی با وصل کردن کابل گوشی به کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپ خود ،این انتقال داده را انجام دهید اما برای محصولات اپل این روش کارایی نداره. حالا سوالی که پیش می آد این است که امکانات آیتونز چیست ؟  شما با استفاده از آیتونز به آرشیو بزرگی از انواع موسیقی و برنامه های کاربردی پولی و غیر پولی دسترسی پیدا می کنید. برای استفاده از برنامه های پولی که فقط به یک اپل آیدی احتیاج دارید. برنامه های پولی و بیشتر موسیقی ها و کتاب های صوتی هم با یک گیفت کارت اپل و یا آیتونز برای شما قابل دسترس می شوند. همچنین در آخر یکی از بهترین کاربرد های آیتونز امکان بک آپ گیری از برنامه ها، عکس ها و موسیقی های دستگاه شماست

چگونه می توان از آیتونز استفاده کرد ؟

چگونه می توان از آیتونز استفاده کرد ؟چگونه می توان از آیتونز استفاده کرد ؟

حالا که متوجه شدید آیتونز چیست، احتمالا می خواهید نحوه نصب و استفاده آیتونز به دستگاه اپل خود ( آیفون، آی پد ، آیپاد ) را یاد بگیرید. اگر از مک بوک و یا کامپیوتر های مک استفاده می کنید که آیتونز به صورت پیش فرض بر روی آن نصب شده است. اما اگر از کامپیوتر های با سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید لازم است که اول آیتونز را از سایت خود آیتونز دانلود و نصب کنید. بعد از نصب، مشخصات اپل آیدی خود را وارد آیتونز کنید تا دستگاه شما را شناسایی کند .بعد از این مرحله شما به آیتونز دسترسی خواهید داشت و می توانید موزیک هایی که حتی بر روی سی دی دارید را به موزیک دیجیتال تبدیل کنید و بر روی دستگاه انتقال دهید. برای همه کارهایی که در ارتباط با عکس و موزیک دارید می توانید از قسمت library آنها را انجام دهید.

آیتونز استور

همانطور که قبلا گفته شد در نرم افزار آیتونز قسمتی به نام Store وجود داره که از طریق این قسمت می توانید برنامه ها و همه آیتم های پولی برای دستگاه خودتان را خریداری کنید. بیشتر موزیک ها و برنامه های کاربردی احتیاج به خریداری شدن دارند پس آشنایی با این قسمت برای استفاده درست از آیتونز برای شما اهمیت فراوانی خواهد داشت. برای استفاده از امکانات Store ابتدا اپل آیدی خودتان را وارد آیتونز کنید. برای خریداری کردن محصولات نیاز به کارت های اعتباری خواهیدداشت. اگر دارید، که کارتان راحت است اما اگر به آنها دسترسی ندارید می توانید که از گیفت کارت های اپل و آیتونز برای شارژ حساب کاربری و دانلود استفاده کنید. آیتونز استور یکی از بزرگترین آرشیو های موزیک، کتاب های صوتی، ویدیو و … را داراست پس ارزش هزینه کردن برای استفاده از آیتم های جذاب آن را خواهد داشت.

انتقال فیلم ، عکس و موزیک به آیفون

انتقال فیلم ، عکس و موزیک به آیفونانتقال فیلم ، عکس و موزیک به آیفون

یکی از مهمترین کاربرد های آیتونز انتقال موزیک و فیلم و عکس ها از روی کامپیوتر بر روی گوشی آیفون است و یا برعکس.تا اینجا تقریبا متوجه شدید که آیتونز چیست، حالا برای انتقال عکس ها و موزیک ها چکار باید انجام داد؟ انتقال فیلم، عکس و موزیک از کامپیوتر بر روی آیفون بوسیله آیتونز بسیار آسان است. برای راحتی کار در آیتونز از قسمت library یک کتابخانه برای موزیک هایتان درست کنید. با وارد شدن به آن کتابخانه می توانید با drag and drop موزیک هایی که می خواهید منتقل کنید را وارد این کتابخانه کنید.بعد از این مرحله دکمه همگام سازی ( Sync)را فشار دهید و به همین راحتی موزیک های شما از کامپیوتر بر روی آیفون شما منتقل می شوند. برای انتقال ویدیو و عکس هم دقیقا از همین روش می توانید استفاده کنید فقط کافیست تا یک کتابخانه جداگانه برای ویدیو ها درست کنید.

گیفت کارت آیتونز چیست ؟

همانطورکه قبلا توضیح داده شد برای استفاده از بعضی از برنامه ها، موزیک ها و یا ویدو های ItunesStore باید این موارد را خریداری کنید. راحت ترین راه حل استفاده از گیفت کارت های آیتونز است که کاربرد و روش استفاده از آنها خیلی شبیه گیفت کارت گوگل پلی، گیفیت کارت اسپاتیفای و سایر گیفت کارت هاست.شما با وارد کردن کد گیفت کارت، حساب برنامه آیتونز حسابتون رو شارژ کرده و میتوانید برنامه ها را خریداری کنید.اکثر برنامه ها با قیمت پایه 0.99 دلار هستند و شما میتوانید با خرید گیقت کارت با مبالغ مختلف از آیتونز استور استفاده کنید.از گیفت کارت آیتونز میتوان به عنوان یک هدیه خیلی خوب برای کسانی که دستگاه اپل دارند استفاده کرد.

نحوه انتقال موسیقی از آیتونز به اندروید

انتقال فیلم ، عکس و موزیک به آیفونانتقال فیلم ، عکس و موزیک به آیفون

می دانیم آیتونز چیست و چه نقشی در محصولات مربوط به اپل ایفا می کند. حالا فرض کنید شما موزیک خواننده های مورد علاقه تون را از طریق آیتونز خریداری کردید، این فایل ها بر روی کامپیوتر شما قراردارند حالا می خواهید آنها را به یک دستگاه اندرویدی منتقل کنید. آیا این کار امکان پذیر است ؟ راه هایی برای این کار وجود دارند، یک روش این است که library موزیک های خود در آیتونز را به صورت دستی بر روی کامپیوتر کپی پیست کرده و بعد از اون، با کابل usb  موزیک ها رو بر روی گوشی اندروید منتقل کنید. یک روش دیگر استفاده از برنامه double twist sync است که در واقع به عنوان واسطه ای بین اندروید و آیتونز عمل می کند و با استفاده از آن می توانید موزیک های دلخواهتان را بر روی سیستم اندروید هم گوش کنید.

بکاپ گیری با آیتونز

یکی از مشکلات در آیفون و آیپد  زمانی است که می خواهید IOS دستگاهتان را بروزنمایی کنید. گاهی در این راه مشکلاتی پیش می آید که باعث می شود عکس ها ، برنامه ها و یا موزیک های گوشی شما از دست بروند. بهترین کار برای جلوگیری از این مشکل بکاپ گرفتن از دستگاه اپل شماست. حالا نقش آیتونز چیست ؟ بکاپ گیری یکی از کاربرد های خوب آیتونز است که این کار را بسیار راحت کرده، گوشی خود را به کامپیوتر وصل کرده و برنامه آیتونز رو باز کنید در قسمت اصلی آیتونز در قسمت Backups می توانید کل محتویات گوشی و یا فقط از عکس های روی گوشی بکاپ بگیرید. به همین راحتی backup  گرفته اید و دیگر نگرانی بابت از دست رفتن اطلاعات نخواهید داشت. برای Restore کردن اطلاعات هم به همین روش گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید ولی این بار گزینه Restore Baclups را انتخاب کنید

ویژگی  پخش همزمان آیتونز

ویژگی پخش همزمان آیتونزویژگی پخش همزمان آیتونز

تا اینجا بیشتر متوجه شدیم آیتونز چیست و چه کاربردی برای انتقال عکس و فیلم و موزیک دارد اما در این قسمت می خواهیم ترفندها و ویژگی های دیگر آیتونز را معرفی کنیم. شما می توانید با آیتونز پلی لیست های مختلفی برای موزیک گوش کردن درست کنید. همچنین می توانید با قسمت up next در حین آهنگ گوش کردن، پلی لیست بعدی دلخواهتان را هم بسازید. یکی از ویژگی های کاربردی آیتونز هوم شیرینگ است. شما با این ویژگی می توانید تا حداکثر 5 library  مختلف را همزمان از دستگاه های مختلف اپل خود پخش کنید، پس دیگر لازم نیست برای هر دستگاه برای پخش موزیک library جداگانه تعریف کنید. اگر چند دستگاه مختلف پشتیبانی کننده از قابلیت ایرپلی اپل نظیر اپل تی‌وی، اسپیکر ایرپلی و … را در اختیار دارید، می‌توانید به طور همزمان موزیک‌های مورد نظرتان را با آیتونز در تمام دستگاه‌های موجود پخش کنید.

ارورهای آیتونز و راه حل رفع آن

آیتونز شاید پر کاربرد ترین و مهم ترین نرم افزار مرتبط با سیستم عامل های اپل باشد که بدون آن کار کردن با این محصولات عملا غیر ممکن است، اما این نرم افزار هم مانند سایر برنامه ها باگ و مشکلات خاص خودش را دارد. ارور ها و مشکلات آیتونز چیست ؟ گاهی هنگام استفاده، با ارور هایی مواجه خواهید شد که به صورت کد عددی نمایش داده می شوند. اکثر این ارور ها با باز و بسته کردن برنامه، آپدییت کردن آیتونز حل خواهند شد. ارور های رایج که به راحتی حل شدنی هستند اما تعدادشان کم نیست و در این مطلب نمی شود همه آنها را معرفی و راه حل آنها را شرح داد. راحترین کار این است هنگام مواجه با هر ارور در آیتونز، کد ارور را سرچ کرده تا با دنیایی از راه حل های مختلف و سریع برای رفع آن ارور آشنا شوید.

منبغ: آیتونز چیست و چه امکاناتی دارد ؟