سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امکانات اپل واچ چیست ؟

9 best Apple Watch apps (spoiler: you already have them installed) - CNET

اپل واچ یکی از بی نظیرترین و در واقع منحصر بفردترین محصولات شرکت اپل می باشد که یک گجت پوشیدنی هوشمند و خارق العاده ای است که می تواند بصورت مستقیم به گوشی اپل متصل شود و هر اتفاقی که در گوشی رخ می دهد را در صفحه نمایش کوچک خود نمایش دهد. برای مثال این گجت هوشمند بقدری پیشرفته است که می توانید تصاویر، گوگل مپ، کنترل مستقیم آهنگ در حال پخش در گوشی و... از آن استفاده کنید که این واقعا کاربردی است.

با این حال از زمان معرفی اولین اپل واچ که در سال 2016 بود، تا هم اکنون 5 سری رونمایی شده است که در هر سری قابلیت ها و امکانات مختلفی به ساعت هوشمند اپل اضافه شده است که باعث بهتر شدن این گجت پوشیدنی شده که این روزها دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد.

اپل واچ سری 1

سری اول اپل واچ در دو مدل مختلف بصورت همزمان در سپتامبر سال 2016 میلادی رونمایی شدند که توانستند با استقبال عظیمی از طرفداران اپل روبرو شوند

اپل واچ سری 2

سری دوم اپل واچ نیز همزمان با سری اول اپل واچ در سپتامبر سال 2016 میلادی رونمایی شد. در اصل در دو مدل 38 و 42 میلی متری بود که بعدها در ادیشن های مختلف که در رنگ و جنس بند، متفاوت بودند در بازار جهانی عرضه شدند.

اپل واچ سری 3

حدودا یک سال بعد از رونمایی و عرضه سری اول و دوم اپل واچ که توانستند بازار رقابت گجت های هوشمند را بسیار داغ کنند، اپل در یک رونمایی جالب و جذاب از جدیدترین سری اپل واچ خود با نام اپل واچی سری 3 در قالب 38 و 42 میلی متری در تاریخ 22 سپتامبر سال 2017 به بازارجهانی عرضه کرد که در چند ادیشن مختلف عرضه شد.

قابلیت های اپل واچ

اپل واچ دارای قابلیت های مختلف و متعددی می باشد که این قابلیت ها می توانند نیاز شما به گوشی را به کمترین میزان ممکن برسانند. از این رو در ادامه به ویژگی های مهم اپل واچ خواهیم پرداخت؛

1- تماس و پیامک

در اپل واچ یک میکروفون و اسپیکر جای گرفته است که می توانید با استفاده از آن اقدام به پاسخ تماس در حالت اسپیکر کنید و یا حتی بعد از اتصال گوشی به اپل واچ، می توانید مخاطبان خود را در اپل واچ مشاهده کنید و سپس اقدام به تماس کنید. در پیامک هم این گونه است و اما هیچ کیبوردی ندارد و شما باید با استفاده از ویس که تبدیل گفتار به متن و سایر قابلیت های جای داده شده، استفاده کنند.

 

2- سیری

 

یکی دیگر از قابلیت هایی که در اپل واچ گنجانده شده است، سیری می باشد که در اصل یک نقطه مثبت برای خریداران اپل واچ است که می توانند از طریق سیری اقدام به انجام کارهای مختلف کنند.

 

3- فیتنس

ساعت مچی اپل نیز همانند سایر ساعت های هوشمند موجود در بازار دارای قابلیت چک کردن سلامت شخص از طریق سنسورهای موجود در ساعت، می تواند تعداد قدمات برداشته شده، میزان کالری سوخته، تعداد ضربان قلب و... می باشد.

 

4- اپ استور در مچ دست شما

اپل در نسخه جدید سیستم عامل واچ او اس، فروشگاه اپ استور منحصر بفردی ایجاد کرده است که می توانید هر اپ را در اپل واچ خود دانلود و بصورت مستقیم استفاده کنید.

 

5- یادداشت در قالب صدا

در اپل واچ می توانید هر یادداشتی که مدنظرتان است را با استفاده از میکروفون موجود در ساعت، ضبط و ذخیره کنید.