سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازی های فکری جذاب برای اندروید

معرفی پر طرفدار ترین و بهترین بازی فکری های اندروید سال 2020

از روز اولی که بازی های موبایلی بوجود آمدند بازی های فکری و پازلی از محبوبیت بالایی برخوردار بوده اند. بازی هایی که با آنها می توان ساعت ها سرگرم شد و علاوه بر سرگرم کنندگی باعث تقویت حافظه و کارایی مغز هم خواهند شد. در این مطلب سعی خواهیم کرد تا محبوب ترین و بهترین بازیهای فکری اندروید، پر کاربر ترین سیستم عامل گوشی های هوشمند جهان را معرفی کنیم. چه بازی های رایگان و چه بازی های پولی که به راحتی و تنها با یک خرید اینترنتی گیفت کارت گوگل پلی قابل استفاده هستند.

Microsoft Sudoku

سودوکو همانطور که می دانید یک بازی با اعداد ژاپنی است که علاوه بر اینکه از نظر خیلی ها سخت و مشکل است، اما طرفداران خیلی زیادی هم دارد. سودوکو علاوه بر سرگرم کننده بودن باعث تقویت حافظه شما شده و از آلزایمر هم جلوگیری می کند. بازی Microsoft sudoko به عنوان یکی از بهترین بازی های سودکو بر روی گوشی های هوشمند، چالش های متنوعی را برای شما فراهم کرده که می توانید به مرور هر یک از درجه های سختی بازی را انتخاب کنید، به همین دلیل هیچ وقت تازگی خودش را از دست نداده و تا مدت ها می توانید از حل کردن سودکو های مختلف لذت ببرید. مایکروسافت سودوکو را می توانید به صورت رایگان از گوگل پلی دانلود کرده و از این بازی که یکی از بهترین بازیهای فکری اندروید است، استفاده کنید.

Samsara room

Samsara roomSamsara room

عنوان samsara room  ساخته استودیو rusty lake است که سابقه طولانی در ساخت بازی های معمایی داشته است. بازی samsara room هم از همین قاعده پیروی کرده و یک بازی معمایی – پازلی کلیکی است که گیمر های قدیمی با بازی هایی همچون monkey island و Full Thrutle با این سبک آشنایی دارند. در این بازی شما خودتان را در یک اتاق پیدا خواهید کرد که فقط یک ساعت، تلفن و آینه و یک سری وسایل عجیب وجود دارند و تنها راه فرار شما از این اتاق این وسایل و هوش شما هستند. این بازی از المان هایی همچون موسیقی و گرافیک مناسب در هرچه هیجان انگیز تر شدن بازی بهره گرفته است. این بازی که یکی از پردانلود ترین بازی های رایگان در ژانر معمایی اندروید و آی او اس است،  محبوبیت فراوانی دارد بطوری که یکی از بهترین بازی های آیفون 2020 به شمار می رود.

Prune

بدون شک prune یکی از بهترین بازیهای فکری اندروید در کل تاریخ به شمار می رود.در این بازی که ساخته استودیو joel mcdonald است شما باید درختی بکارید و تا زمانی که شکوفه بدهد از آن محافظت کنید.اما این کار به همین راحتی نخواهد بود و هرچه جلوتر بروید مراحل بازی سخت تر می شوند و باید بیشتر از هوشتان برای این کار استفاده کنید. این بازی که در سال 2015 عرضه شد برنده جوایز متعددی همچون Time و App store هم شده است. گرافبک مینیمال و چشمگیر بازی در کنار گیمپلی جذاب باعث شده تا این بازی یکی از بالاترین امتیاز های گوگل پلی در بخش بازی ها را داشته باشد و علی رقم قیمت 3.99 دلاری آن چیزی حدود 500 هزار دانلود داشته باشد.

Professor Layton and The Diabolical Box

Professor Layton and The Diabolical BoxProfessor Layton and The Diabolical Box

بازی Professor Layton and The Diabolical Box ساخته استودیو level 5 است که بر روی دستگاه های اندرویدی عرضه شد و توانست نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازی های فکری اندروید مطرح کند. پروفسور لیتن که یک کاراگاه مودب و اتوکشیده است بعد از مرگ یکی از دوستانش وارد ماجرایی می شود و در این راه دستیارش لوک او را در حل معماها و پازل های متفاوت کمک می کند .قیمت بازی 10.99 دلار بوده که به نسبت بازی های اندرویدی قیمت آن بالاست اما گرافیک جذاب و متفاوت بازی ، طراحی جذاب اروپای دوران کلاسیک و پازل های چالش برانگیز باعث شده تا اگر طرفدار داستان های کاراگاهی باشید از این بازی لذت کافی را ببرید.

DREAM DETECTIVE

بازی dream detective ساخته شرکت Century games در سبک پازل و سرگرمی بر روی دستگاه های اپل و اندروید منتشر شد. در این بازی شما در نقش کاراگاه الی وارد سرزمین رویاها می شود. در این سرزمین به علت گم شدن کریستال زمان، زمان معنایی ندارد و شما باید با حل معماها و پازل های مختلف این مشکل را حل کنید. گرافیک بازی زیبا و متفاوت است و شما با شخصیت های فراوانی گفتگو خواهید کرد و سعی در حل مشکلات آنها خواهید داشت. شاید تنها نکته اذیت کننده بازی معماهای خیلی ساده بازی باشد که بعد از مدتی خسته کننده می شود که البته با توجه به داستان بازی که بیشتر مناسب کودکان است این موضوع خیلی نکته منفی ای برشمرده نشود.

The Room THree

The Room THreeThe Room THree

این عنوان محصول استودیو معروف Fireproof games  بوده که از با قیمت 4.99 دلار از بازار های اندرویدی قابل خریداری است. در این بازی شما در یک جزیره گیر افتاده اید که برای فرار و نجات از این جزیره لازم است معماها و پازل های مختلف را حل کنید. گاهی این معماها به قدر دشوار هستند که احتمالا به ساعت ها فکر کردن برای حل آنها نیاز خواهید داشت. گرافیک بازی قابل قبول بوده و بازی به صورت اول شخص است. طراحی بصری فوق العاده محیط بازی به همراه موسیقی جذاب و دینامیک باعث شده تا نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کرده باشد و به عنوان یکی از بهترین بازی های فکری اندروید شناخته شده باشد. نکته جالب بازی پشتیباتی این بازی از زبان های روسی،  فرانسه، انگلیسی، ایتالیایی و چندین زبان دیگر است.

Sky: Children of the Light

از عنوان Sky: Children of the Light را به جرات می توان به عنوان یکی از شاهکار های بازی های موبایلی تاریخ نام برد. این بازی که محصول استودیو Thatgamecompany است در ژانر بازی های ماجراجویی و معمایی ساخته شده که در این راه حتی از المان های بهترین بازی های جنگی ps4 و موبایل هم بهره گرفته است.  داستان بازی در سرزمین Sky رخ می دهد که نور و ستاره ها از آنجا رخت بسته اند و شما باید با حل  پازل های مختلف نور و امید را به این سرزمین بازگردانید. بازی از نظر احساسی کاملا شما را درگیر می کند و برای تمام کردن بازی به صورت تکنفره تقریبا 3 ساعت زمان لازم است. اما شما می توانید تعدادی از مراحل و پازل ها را به صورت مولتی پلیر و چند نفره حل کنید که  باعث خواهد شد تا یک پایان اضافه برای بازی نصیب شما شود.

INFINTY LOOP

INFINTY LOOPINFINTY LOOP

Infinity loop از آن دست بازی هایی است که خوراک زمانی است که از سرکار به منزل بر می گردید و در مترو با آن سرگرم شوید. شما باید در این بازی با چرخاندن چراغ ها، سر سیم های مختلف را به یکدیگر متصل کنید به همین راحتی. اما هر چه جلو بروید مراحل بازی سخت تر می شوند و خبر خوب این است که تقریبا بازی هیچ پایانی ندارد و شما حالا حالا ها با آن سرگرم خواهید بود. در این بازی شما نه محدودیت زمانی خواهید داشت و نه محدودیت تعداد حرکات. گیم پلی خلاقانه و طراحی ساده بهترین تعریف از این بازی شرکت Infinite Games است که توانسته به حق به عنوان یکی از بهترین بازی های فکری اندروید شناخته شود.

Friday the 13th: Killer Puzzle

بازی Friday the 13th : killer Puzzle در سال 2018 بر روی گوشی های اندرویدی عرضه شد. شرکت بلو ویزارد دیجیتال سازنده این بازی، از روی فیلم جمعه سیزدهم و شخصیت معروف آن جیسون الهام گرفته و تلاش داشته تا بازی در سبک معمایی و ترسناک را عرضه کند و نتیجه یکی از بهترین بازی های ترسناک و ماجراجویی بر روی گوشی های هوشمند بوده است. در این بازی شما در نقش جیسون در 100 مرحله در مکان های مختلف باید قربانیان خود را شکار کنید و برای رسیدن به این هدف باید معماها و پازل های مختلف را حل کنید. گرافیک ساده بازی باعث نشده تا جذابیت بازی کم شود و اگر طرفدار ژانر وحضت و به خصوص شخصیت جیسون هستید این بازی را به شما پیشنهاد می کنیم.

NeuroNation

NeuroNationNeuroNation

اپلیکیشن NeuroNation یک برنامه تقویت هوش و حافظه است که تاکیدش بر روی مهارت های حافظه، دقت، سرعت و منطق است. هر کدام از این مفاهیم تمرین و معماهای مختص به خوشان را دارند و با توجه به امتیاز شما در هر دسته ، تلاش می شود تا مهارت های دیگر شما هم تقویت شود. این بازی که به جرئت می توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های فکری اندروید و آی او اس نام برد، بیش از 15 میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان دارد و تا مدت های خیلی زیاد می تواند شما را سرگرم کرده و تمرینی برای مغز و هوش شما باشد.

دانلود بازی های فکری اندروید از گوگل پلی

همانطور که در لیست بالا اشاره شد تعدادی از بازی های جذاب فکری اندرویدی رایگان بوده و تعدادی دیگر از آنها نیاز به خرید دارند. برای خرید بازی های اندرویدی بهترین راه استفاده از گیفت کارت ها هستند. شما می توانید برای خرید آسان و مطمئن انواع گیفت کارت ها مانند گیفت کارت گوگل پلی ، گیفت کارت psn، گیفت کارت اپل و سایر گیفت کارت ها از طریق سایت گیفت کارت لند اقدام نمایید.